Nadat Monet enkele jaren lang geen figuratieve elementen in zijn landschapsschilderingen had opgenomen,
begon hij ze in 1886 weer in te voeren, met name in twee schilderijen van Alice's dochter Suzanne.
De aanleiding voor deze verandering is onduidelijk,
maar het kan te maken hebben met de toenemende stabiliteit die hij voelde bij zijn 'nieuwe' familie,
die nu de focus vormde die eerder was gericht op zijn eerste vrouw Camille,
In 1887-1888 schilderde hij ten minste zes grote doeken met afbeeldingen van het bootje van Alice's dochter,
een terugkeer naar een van Monet's vroegere onderwerpen uit Argenteuil.
De schilderijen in Giverny zijn echter heel anders, zowel stilistisch als qua structuur.
Hier presenteert de kunstenaar de figuren als individuen in plaats van schimmige, met licht overgoten silhouetten,
en krijgen ze de volheid van een levende entiteit. De compositie, en die van de andere opstartende schilderijen,
met zijn schuine hoek en intense kleuren, verraadt de invloed van Japanse houtsneden.
Net als Van Gogh bewonderde Monet deze Oosterse werken en had hij een behoorlijke verzameling authentieke Japanse werken.
Deze pointing is bijna symbolistisch in zijn dromerige, etherische sfeer en geeft de indruk van een besloten en private wereld.
Uniek handgeschilderd reproductie olieverfschilderij van Jean geschilderd op schilders Canvas niet van echt te onderscheiden Gratis verzending!